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Hands that are permeated with rich memories and emotions work on the sheets of newspaper. These hands rip them up and rearrange them in new ways, creating the Papiers maroufflés. The now 86-year-old artist shreds newspaper pages, then shrinks or enlarges the scraps by photocopying them repeatedly, thereby making the words unreadable. "He adds another dimension to written words: an artistic dimension," says the art historian Andreas Haus. His large formats, ranging from granite black to snow white, have no center, no edge, no top and no bottom. Only shapes and patterns remain of their raw material, a sea of randomly scattered and fragmented letters. In an interview with Klaus Dermutz, Max Wechsler speaks about his exile in Paris, his work and his personal story. With contributions by Maurice Benhamou, Klaus Dermutz and Andreas Haus.The first extensive monography of the work of the artist, who fled from Berlin from the Nazis when he was thirteen and since then has been living in Paris. "Words can not describe this art." "The works can not be defined in terms of language, even though they make use of letters. Instead they are in the realm of pure, non-linguistic experience. This explains the aura of silence surrounding this significant work." Maurice Benhamou Première grande monographie de l'œuvre de l'artiste contraint de fuir l'Allemagne nazie à l'âge de 13 ans et qui vit à Paris depuis. "Ici le mot bat en retraite" Maurice Benhamou. Les mains chargées de tant de souvenirs et d'émotions travaillent les pages de papier journal, les déchirent et réunissent les débris, les mains créent les Papiers marouflés. Le peintre Max Wechsler, aujourd'hui âgé de 87 ans, déchire des pages de journaux et réduit ou agrandit les lambeaux obtenus dans de multiples étapes de photocopies, transformant les mots jusqu'à les rendre méconnaissables. " Il pousse l'écriture à une autre dimension, à la dimension picturale ", dit l'historien de l'art Andreas Haus. Dans la palette du noir-granit au blanc grésillé de ses grands formats, on ne trouve ni centre, ni bords, ni haut, ni bas. De la mer de lettres éparses et lacérées qui en est la matière première, il ne reste que des formes et des échantillons. Dans un long entretien avec Klaus Dermutz, Max Wechsler parle de son exil à Paris, de son travail et de son histoire personnelle.