Zidrou (Benoît Drousie) was born in 1962 in Brussels. Starting out as a teacher, he began writing books and songs for children in the early '90s. In 1991, he met the illustrator Godi with whom he created "L'Elève Ducobu" (Le Lombard 1997, "Ducoboo, " Cinebook 2006). And thus his career as a comics writer began! He created numerous series for children and teenagers, from "Crannibales" to "Tamara" and "Sac à Puces, " all with Dupuis, as well as "Scott Zombi, " published by Casterman.
Zidrou also took over the series "La Ribambelle" (Dargaud). In addition, he is the author of the more realistic but no less sensitive "La Peau de l'ours" (Dargaud 2012, "Bearskin" Europe Comics 2015), "Le Client" (Dargaud 2013; "The Client, " Europe Comics 2018 in English), "Lydie" (Dargaud 2010; Europe Comics 2018), "Les Folies Bergère" (Dargaud 2012, Europe Comics 2015), "La Mondaine" (Dargaud 2014, "Vice Squad" Europe Comics 2016), and "Les 3 Fruits" (Dargaud 2015).
In 2015, Zidrou was back in fine form with three new titles published by Dargaud, across multiple genres: "Bouffon, " with Francis Porcel; a new family series called "Les Beaux Étés, " with Jordi Lafebre ("Glorious Summers, " Europe Comics 2018); and, in collaboration with Philippe Berthet, a thriller set in the deepest and darkest regions of Australia, "Le Crime qui est le tien" (Europe Comics 2018).
Most recently, with Le Lombard he has also completed the "African Trilogy" with artist Raphaël Beuchot, including "Le Montreur d'histoires" (2011; "Once Upon a Time in Africa, " Europe Comics 2017), "Tourne-disque" (2014; "Record Player, " Europe Comics 2017) and "Un tout petit bout d'elles" (2016, Europe Comics 2017), as well as rebooting the classic thriller series "Ric Hochet" alongside artist Simon Van Liemt (2015; Europe Comics in English 2017).
In 2017, he embarked on yet another new series with José Homs, the fantastic adventure saga "Shi" (Dargaud, Europe Comics in English) stretching across two centuries in England, and his bibliography grew further with the publication of the wonderfully surreal "Natures mortes" (Dargaud 2017; "The Muse, " Europe Comics 2018).
Né le 6 juillet 1977, Roger Ibáñez Ugena a étudié la bande dessinée à l'École Joso.
En 1993, il réalise plusieurs courtes BD humoristiques (scén.: A. García) pour le fanzine « GÑ » et, en 1994, il gagne le premier concours manga des éditions Norma qui publient dans leur revue manga « Otaku » plusieurs de ses histoires courtes (scén.: R. González).
Pour les éditions Cameleon, il dessine dans le périodique « Sukube » (scén.: N. Peris) et produit « Hiromi » (scén.: A. García).
De 1999 à 2001, il signe 14 BD (scén.: Raule) dans le magazine « Penthouse Comix » des éditions El Jueves.
Sous le pseudonyme de Nono, il réalise en outre des BD pour divers magazines érotiques américains, dont « Sizzle » (NBM).
En 2002 et 2003, avec Raule aux scénarios, il publie « Hole'n'Virgin », « Amores muertos » et « Cabos sueltos » aux éditions Amaníaco. Présentée au Salon de la BD de Barcelone, cette dernière réalisation séduit le scénariste J. D. Morvan (« Al Togo » - « Reality Show ») qui la soumet à Dargaud.
De là naît au Festival d'Angoulême 2004, le projet du triptyque « Jazz Maynard ». Le premier de ces 3 albums est sorti en juin 2007 ainsi qu'un one-shot en 2010. L'année 2015 annonce le retour de Jazz Maynard dans les contrées du Grand Nord.