Menu
Mon panier

En cours de chargement...

Recherche avancée

The importance of competences in the language(s) of schooling for equity and quality in education and for educational success - CM/Rec(2014)5 and explanatory memorandum

Edition en anglais

Collectif

  • Conseil de l'Europe

  • Paru le : 04/11/2014
This recommendation concerns the mastery of the language of schooling in the various subjects taught and its importance for learners' success. Many... > Lire la suite
5,00 €
E-book - Multi-format
Vérifier la compatibilité avec vos supports
This recommendation concerns the mastery of the language of schooling in the various subjects taught and its importance for learners' success. Many factors have well-documented roles to play in a learner's educational success or failure (the family's socio-economic situation, help available to learners from their parents, educational activities, level of teacher training, early support, etc.). Inadequate command of a wide range of linguistic forms partly determines educational failure, as confrmed by the programme for International Student Assessment (PISA) and the Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS). Mastery of the language(s) of schooling is one of the ways to achieve the goal set by the European Commission and by a wide range of national authorities of reducing the number of learners leaving the education system without qualifcations.
The measures to promote an adequate mastery of competences in the language of schooling on the part of all students are part of the action against educational failure, and thus an important contribution to the search for equity and quality in education.

Fiche technique

  • Date de parution : 04/11/2014
  • Editeur : Conseil de l'Europe
  • ISBN : 978-92-871-7927-2
  • EAN : 9789287179272
  • Format : Multi-format
  • Caractéristiques du format Streaming
    • Protection num. : pas de protection
  • Caractéristiques du format PDF
    • Protection num. : pas de protection

À propos de l'auteur

Biographie de Collectif

Fondée à Paris par Harold L. Humes, Peter Matthiessen et George Plimpton en 1953, The Paris Review s'est assignée une mission éditoriale simple : « Cher lecteur - écrit William Styron dans une lettre inaugurale -je pense que The Paris Review devrait accueillir différents types de personnes entre ses pages : les bons écrivains et les bons poètes, d'autres moins prononcés. Tant qu'ils sont bons. » Décennie après décennie, la revue a contribué à faire connaître les écrivains importants du moment : Adrienne Rich, de même que Beckett, Philip Roth, V.
S. Naipaul, T. Coraghessan Boyle, Mona Simpson, Edward P. Jones, et Rick Moody y ont publié leurs premiers textes. En plus de mettre l'accent sur le processus créatif, les fondateurs de la revue ont trouvé une autre alternative à la critique, à savoir laisser les auteurs parler eux-mêmes de leur travail. Leurs réponses constituent certains des autoportraits les plus révélateurs de l'histoire littéraire.
 Collectif - The importance of competences in the language(s) of schooling for equity and quality in education and for educational success - CM/Rec(2014)5 and explanatory memorandum.
The importance of competences in the language(s) of...
Collectif
5,00 €
Haut de page