Menu
Mon panier

En cours de chargement...

Recherche avancée

EDC/HRE Volume IV: Taking part in democracy - Lesson plans for upper secondary level on democratic citizenship and human rights education

Edition en anglais

Collectif

  • Conseil de l'Europe

  • Paru le : 31/03/2015
This is a manual for teachers in Education for Democratic Citizenship (EDC) and Human Rights Education (HRE), EDC/HRE textbook editors and curriculum... > Lire la suite
13,00 €
E-book - Multi-format
Vérifier la compatibilité avec vos supports
This is a manual for teachers in Education for Democratic Citizenship (EDC) and Human Rights Education (HRE), EDC/HRE textbook editors and curriculum developers. Nine teaching units of approximately four lessons each focus on key concepts of EDC/HRE. The lesson plans give step-by-step instructions and include student handouts and background information for teachers. In this way, the manual is suitable for trainees or beginners in the teaching profession and teachers who are receiving in-service teacher training in EDC/HRE.
Experienced teachers may draw on the ideas and materials. The complete manual provides a full school year's curriculum for students in upper secondary school (grades 10 to 12), but as each unit is also complete in itself, the manual allows great flexibility of use. The objective of EDC/HRE is the active citizen who is willing and able to participate in the democratic community. Therefore, EDC/HRE strongly emphasises action and task-based learning.
This manual for upper secondary level focuses on key competences that enable young people to participate in democratic decision making and to meet the challenges of a dynamic pluralist society. Key concepts of EDC/HRE are taught as tools of lifelong learning.

Fiche technique

  • Date de parution : 31/03/2015
  • Editeur : Conseil de l'Europe
  • ISBN : 978-92-871-6833-7
  • EAN : 9789287168337
  • Format : Multi-format
  • Caractéristiques du format Streaming
    • Protection num. : pas de protection
  • Caractéristiques du format PDF
    • Protection num. : pas de protection

À propos de l'auteur

Biographie de Collectif

Fondée à Paris par Harold L. Humes, Peter Matthiessen et George Plimpton en 1953, The Paris Review s'est assignée une mission éditoriale simple : « Cher lecteur - écrit William Styron dans une lettre inaugurale -je pense que The Paris Review devrait accueillir différents types de personnes entre ses pages : les bons écrivains et les bons poètes, d'autres moins prononcés. Tant qu'ils sont bons. » Décennie après décennie, la revue a contribué à faire connaître les écrivains importants du moment : Adrienne Rich, de même que Beckett, Philip Roth, V.
S. Naipaul, T. Coraghessan Boyle, Mona Simpson, Edward P. Jones, et Rick Moody y ont publié leurs premiers textes. En plus de mettre l'accent sur le processus créatif, les fondateurs de la revue ont trouvé une autre alternative à la critique, à savoir laisser les auteurs parler eux-mêmes de leur travail. Leurs réponses constituent certains des autoportraits les plus révélateurs de l'histoire littéraire.
 Collectif - EDC/HRE Volume IV: Taking part in democracy - Lesson plans for upper secondary level on democratic citizenship and human rights education.
EDC/HRE Volume IV: Taking part in democracy -...
Collectif
13,00 €
Haut de page