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Council of Europe Convention on the Counterfeiting of Medical Products and Similar Crimes Involving Threats to Public Health and explanatory report, Moscow (Russian Federation) 28.X.2011, CETS No. 211

Edition en anglais

Collectif

  • Conseil de l'Europe

  • Paru le : 01/01/2012
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The Council of Europe Convention on the counterfeiting of medical products and similar crimes involving threats to public health aims at the criminalisation of certain activities because of the danger they pose to public health: the manufacturing of counterfeit medical products; supplying, offering to supply and trafficking in counterfeit medical products; the falsification of documents linked to medical products; the unauthorised manufacturing or supplying of medicinal products and the marketing of medical devices that do not comply with conformity requirements.
The Convention also covers preventive measures and addresses the legal situation of victims of the above-mentioned crimes. The Convention is the first international criminal law instrument in its field, providing States Parties with a clear legal framework to combat the serious and increasing threat to public health posed by the counterfeiting of medical products and other dangerous practices.

Fiche technique

  • Date de parution : 01/01/2012
  • Editeur : Conseil de l'Europe
  • ISBN : 978-92-871-7333-1
  • EAN : 9789287173331
  • Format : Multi-format
  • Nb. de pages : 62 pages
  • Caractéristiques du format Multi-format
    • Pages : 62
  • Caractéristiques du format Streaming
    • Protection num. : pas de protection
  • Caractéristiques du format PDF
    • Protection num. : pas de protection

À propos de l'auteur

Biographie de Collectif

Fondée à Paris par Harold L. Humes, Peter Matthiessen et George Plimpton en 1953, The Paris Review s'est assignée une mission éditoriale simple : « Cher lecteur - écrit William Styron dans une lettre inaugurale -je pense que The Paris Review devrait accueillir différents types de personnes entre ses pages : les bons écrivains et les bons poètes, d'autres moins prononcés. Tant qu'ils sont bons. » Décennie après décennie, la revue a contribué à faire connaître les écrivains importants du moment : Adrienne Rich, de même que Beckett, Philip Roth, V.
S. Naipaul, T. Coraghessan Boyle, Mona Simpson, Edward P. Jones, et Rick Moody y ont publié leurs premiers textes. En plus de mettre l'accent sur le processus créatif, les fondateurs de la revue ont trouvé une autre alternative à la critique, à savoir laisser les auteurs parler eux-mêmes de leur travail. Leurs réponses constituent certains des autoportraits les plus révélateurs de l'histoire littéraire.

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